Overslaan en naar de inhoud gaan

Alle stages worden centraal door onze HR-dienst geregeld, in overleg met de betrokken diensten en stagementoren.

Stageplaatsen aanvragen?

Elke stageaanvraag, ongeacht het type of de duur,  moet ten laatste twee maanden vóór aanvang van de stage ingediend worden bij stagelopenbij.azsintmaarten [at] emmaus.be.

Welke info bevat zo'n stageaanvraag?

  • naam van de student
  • opleiding of functie, in kader waarvan de stage wordt aangevraagd
  • toelichting over de gewenste inhoud, doelstellingen en verwachtingen
  • begin- en einddatum van de stageperiode
  • verloop stage (volledige weken of specifieke dagen)
  • coördinaten van de onderwijsinstelling
  • coördinaten van de stagecoördinator van de onderwijsinstelling

Stageaanvraag goedgekeurd?

Na een beoordeling van je aanvraag bevestigen wij of de stage al dan niet kan plaatsvinden. Kan de stage doorgaan? Dan bezorgen wij jullie onderstaande gegevens:

  • dienst waar de stage kan doorgaan
  • coördinaten van de verantwoordelijke van de dienst
  • naam van de stagementor (indien reeds gekend)

Wij verwachten dat de school bovenstaande informatie communiceert aan de stagiairs.

We lijsten hier  de verschillende administratieve en praktische stappen op die je nog moet doorlopen om de stage definitief in orde te brengen.