In AZ Sint-Maarten is kwaliteitsbeleid (beleid inzake kwaliteit van zorg) een integraal onderdeel van het organisatiebeleid en een kernelement van ons DNA.

De beste patiëntenzorg bieden in de ruime regio Mechelen, dat is onze hoofdambitie. Daarom stellen we onszelf doorlopend kritisch in vraag, zodat we de geleverde zorg kunnen opvolgen en verbeteren. Externe kwaliteitscontroles (internationaal, Vlaams en dienstspecifiek) helpen ons daarbij.

In AZ Sint-Maarten is patiëntveiligheid een topprioriteit. Het is een belangrijk onderdeel van onze kwaliteitsvisie en dagelijkse werking van onze zorgverleners. Maar ook de patiënt heeft hierin een actieve rol.  

Een suggestie, klacht, medisch of patiëntveiligheidsincident melden?

Deze kan je melden aan de ombudsdienst.

Merk je een onveilige situatie op en/of heb je suggesties over kwaliteit en patiëntveiligheid. Deze kan je eveneens melden aan de kwaliteitsdienst.

AZ Sint-Maarten koppelt elk advies terug naar de betrokken dienst. De dienst analyseert de suggesties en zorgt voor de uitvoering wanneer een effectieve meerwaarde wordt verwacht.