Overslaan en naar de inhoud gaan

Aanmelden

Op de dag van je afspraak meld je je ten laatste vijftien minuten voor het tijdstip van je afspraak aan in de inkomhal.

Je laat je eID of ISI+-kaart inlezen aan de kiosk of door een medewerker van de onthaaldiensten. Dat is belangrijk voor de tussenkomst van jouw ziekenfonds in de kosten. Zonder geldige lezing zal je zelf alle kosten op de ziekenhuisfactuur moeten betalen.

Inschrijven

In de inkomhal van het ziekenhuis staan de inschrijvingskiosken. Elke patiënt moet zich daar aanmelden met zijn elektronische identiteitskaart (eID) of ISI+-kaart.

Zo kijken we na of:

  • je een afspraak hebt in het ziekenhuis;
  • je reeds gekend bent als patiënt in het ziekenhuis;
  • je persoonlijke gegevens niet gewijzigd zijn sinds je laatste bezoek aan ons ziekenhuis.

Voldoe je aan die voorwaarden, dan worden je patiëntenklevers en het routenummer geprint. Je kan dan meteen naar de juiste wachtzaal.

Voldoe je niet aan minstens één van de voorwaarden, dan krijg je een volgnummer en kan je plaatsnemen in wachtzaal 037 'inschrijvingen' in de zorgboulevard. Daar word je ingeschreven en krijg je de nodige etiketten. Je kan daarna doorgaan naar de juiste wachtzaal.

    Wachtzaal

    Als je aankomt in de wachtzaal, meld je je aan door de barcode op je ticket te scannen. Zodra je aan de beurt bent, verschijnt je nummer op het scherm. Er zijn dan twee mogelijkheden:

    • Je bent in de grote wachtzaal van de polikliniek. Je wordt doorverwezen naar een interne wachtzaal. Daar zal de arts je ophalen voor je afspraak.
    • Je bent onmiddellijk kunnen doorgaan naar de interne wachtzaal. Daar zal de arts je ophalen voor je afspraak.

    Tips

    • Maak vooraf een afspraak.
    • Kom tijdig naar je afspraak, liefst minstens een kwartier op voorhand. De inschrijvingsbalie is geopend vanaf 6.30 uur.
    • Verwittig de afsprakencentrale tijdig (minstens 24 uur op voorhand) wanneer je niet op je afspraak kan zijn. Bij laattijdige annulatie kan er een annulatieforfait worden aangerekend.

    Wat vragen we bij inschrijving?

    Administratief

    • identiteitskaart (bij afspraak voor je kind: kids-ID of ISI+-kaart)
    • telefoonnummer en/of gsm-nummer
    • naam, adres en telefoonnummer van je huisarts
    • naam van de behandelend arts die je heeft doorverwezen
    • bij een arbeidsongeval: naam en adres van de verzekeringsinstelling, van de werkgever en het polisnummer en dossiernummer van de verzekering
    • je mailadres

    Medisch

    • medische documenten: verwijsbrief, resultaten van onderzoeken (bv. radiografieën, bloedanalyses, ...), vaccinatiekaart, bloedgroepkaart, allergiekaart
    • geneesmiddelenfiche met medicatie die je inneemt en de dosering ervan
    • dieet

    Interessante pagina's