Overslaan en naar de inhoud gaan

Aanmelden voor TheA in 5 stappen

Als ouder meld je je aan via een telefoongesprek met de sociaal werker van TheA. Tijdens dit gesprek schatten we in of ons aanbod je kind kan helpen. Als dat zo is, plannen we samen een gesprek in bij de kinder- en jeugdpsychiater. 

Bereid je goed voor om je kind aan te melden. Een hulpverlener buiten het ziekenhuis mag je hier zeker bij helpen. 

  1. Kijk na wanneer je je kind mag aanmelden.
  2. Controleer opnamevoorwaarden.
  3. Vraag een verwijsbrief van je arts.
  4. Plan via mynexuzhealth een datum voor het telefoongesprek.
  5. Verzamel alle nodige informatie voor dit telefoongesprek.

Ervaar je problemen bij het aanmelden van je kind, neem dan contact op via ons e-mailadres thea.azsintmaarten emmaus.be.

1. Wanneer je kind aanmelden?

Kleutergroep

Er zijn momenteel aan aantal vrije slotjes ter beschikking. Dat betekent dat er afspraken voor telefonische verkenning mogelijk zijn. Er kan een moment voor een telefoongesprek gepland worden via mynexuzhealth.

Lagere schoolgroep

We hebben momenteel een aanmeldstop voor onze lagere schoolgroep. Dat betekent dat er geen nieuwe afspraken mogelijk zijn. We voegen pas vrije momenten toe op maandag 5 januari 2026 om 15 uur.

Pubergroep

Er worden slotjes ter beschikking gesteld op 1, 8 en 15 december, telkens om 15 uur. Tijdens de kerstvakantie zullen er geen tijdslotjes beschikbaar zijn.

 

Ons nieuwe digitale aanmeldsysteem wordt continue bijgestuurd om het optimaal te laten werken voor zowel patiënten als voor TheA.
Vanaf januari 2026 zullen we voor al onze groepen tijdslotjes openstellen op de eerste maandag van de maand, telkens om 15 uur. Wanneer een feestdag valt op een maandag, stellen we de slotjes open op dinsdag om 15 uur.

2. Controleer de opnamevoorwaarden

Je moet aan alle voorwaarden voldoen voordat je aanmeldt voor het telefonisch gesprek. Als dit niet in orde is, kan je aanmelding niet verwerkt worden.

3. Vraag een verwijsbrief aan een arts

Een verwijsbrief van een arts voor het aanbod van TheA is nodig voor de start. Zorg dat je deze ook digitaal beschikbaar hebt. Bij de aanmelding vragen we je om deze door te sturen.

4. Plan een moment in via mynexuzhealth

We werken met mynexuzhealth om het telefoongesprek in te plannen. Zo selecteer jij een moment dat past in zowel jouw agenda als de agenda van TheA. 

Wat is mynexuzhealth?

Mynexuzhealth is een website of app op je gsm waarmee je als patiënt toegang hebt tot je dossier in het ziekenhuis. Je vindt hier een overzicht van je afspraken, facturen en verslagen. Als ouder kan je jouw account verbinden met het dossier van je kind. 

Hoe maak je een afspraak?

Je maakt de afspraak op naam van je kind, en niet op je eigen naam. Hiervoor moet je jouw account verbinden met dat van je kind. Doe dit zeker al enkele dagen voordien. De manier om een account te koppelen kan verschillen van situatie tot situatie:

  • je kind is jonger dan 15 jaar
  • je kind is ouder dan 15 jaar
  • je kind is een pleegkind

We helpen je graag! Bekijk hier het stappenplan.

Je afspraak annuleren of verplaatsen?

Annuleer of verplaats je afspraak via de website of app van mynexuzhealth. Je kan ook mailen naar thea.azsintmaarten emmaus.be.
 

5. Verzamel alle nodige informatie voor het gesprek

Zorg dat je deze informatie bij je hebt wanneer je wordt opgebeld door de sociaal werker:

  • Contactgegevens van de betrokken hulpverlening
  • Contactgegevens van beide ouders
  • Voorgeschiedenis van de hulpverlening
  • Eventueel eerdere diagnoses

Wat na het gesprek? 

Lees hier verder.

Meer informatie